Hürriyet

21 Kasım 2010 Pazar

Havuçlu Kek








SİLİKON KALIP



Merhaba iyi pazarlar diliyorum gerçi Pazar gününü pek sevmem ama bugün Ankarada kasımın sonu olmasına rağmen çok güzel bir hava vardı. Böyle güzel bir pazar gününde parka gitmeyi tercih ederdim ancak gerek grip olmam gerekse kızımın okul hazırlıklarından dolayı evde vakit geçirmeye karar verdim.Yarın okul olduğu için beslenme hazırlanmalıydı.Kızımın fındık alerjisi olduğu için piyasadaki hazır kekleri yiyemiyor çünkü çoğunda fındık kreması veya fındık ezmesi var.Aynı problem çikolatalardada olduğu için yediklerine dikkat etmek zorundayız.
Yaptığım kek denemelerinden sonra en çok aralarında havuçlu keki beğendi.Havuçlu keki klasik teflon kalıplarda yaptığım zaman ,sanırım dibe çöken havuçlar nedeniyle kalıba yapışma problemi oluyordu.Bende methini duyduğum silikon kalıbı denemeye karar verdim.Kızımın yeni fırından çıkan keki ısrarla çevirme baskısına boyun eğince yine bir miktar yapışma oldu sanırım biraz soğusaydı olmayacaktı.Üzerindeki dekoratif şekerlerde kızımın baskısıyla konuldu.

Gelelim tarife

3 yumurta
1+çeyrek bardak şeker
2 bardak un
yarım su bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı hindistancevizi
2 çay kaşığı tarçın
yarım su bardağı ceviz ben koymuyorum malum alerji ama onsuzda güzel
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı rendelenmiş havuç
1 veya 2 adet limon ya da portakal kabuğu rendesi

170*180 derecede yaklaşık 40 dakikada pişiyor

PÜF NOKTALARI

1.Unu bölerek ekleyelim ve mutlaka eleyelim.Aynı şekilde ben kabartma tozunu en son eklerim ve mutlaka elerim.

2.Vanilin olarak genelde premium vanilin kullanırım ancak bazen DR Oetkerin sıvı esanslarından kullanıyorum.Bu kek için 1 şişe limon aromalısını kullandım, kullanmayabilirsiniz zevke kalmış..

3.Cevizin ,havucun ve hindistan cevizinin en son eklenip mikser yerine tahta kaşıkla karıştırtırılması gerekiyor.

AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz değerli