Hürriyet

9 Aralık 2010 Perşembe

BROKOLİ ÇORBASI


Kızıma bebekliğinden beri yaptığım ve çok besleyici olan brokoli çorbasını 1 yaşa kadar tuzsuz olarak 1 yaşından sonra tuz ekleyerek verebilirsiniz.Kızım benim sebze çorbalarım sayesinde karnabahar,brokoli ve kereviz çorbasını şimdi de severek yiyiyor.Gelelim tarife gerçi ben ölçüsüz yapıyorum bebekken yemekleri ve çorbaları kızıma özel mini tencerelerde pişiriyordum.Şimdilerde 3 kişilik yapıyorum ölçüm biraz fazla gelebilir bebeğe, sizde içebilirsiniz.

MALZEMELER
2 veya 3 parça, sapı çok büyük olmayan brokoli(yeşil tercih edilir sarımsı olmasın)

1 orta boy havuç

1 orta boy patates

Yarım çay bardağı pirinç veya bulgur

1.5 yemek kaşığı un

Yaklaşık 50 gr tereyağ ya da göz kararı zeytinyağı

Tuz

Yapılışı

Önce tereyağ eritilir ve un ile kavrulur.Ardından hafif hafif aynı yöne karıştırılırken ılık su eklenir.Ardından sebzeler eklenir .Ben patatesi ve havucuzu 4 parçaya ayırıp ekliyorum.Pirinç de eklendikten sonra sebzeleri 1 parmak geçecek şekilde göz kararı su ekliyorum.Genelde kısa pişme süresi besin değerlerini koruyacağından düdüklüde ,düdük öttükten sonra yaklaşık 15 dakika pişiriyorum.Rondoda çekildikten sonra içmeye hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz değerli